vineri, 12 septembrie 2008

Introducere in economie

Uite ca a venit si toamna si mie au cam inceput sa-mi cada petalele. Si ca sa nu fiu out of trend, m-am dus pana la colt ca sa-mi cumpar o petaloruca. Si cum mergeam eu asa, mi-a pus cineva piedica si am scapat cu radacinile in groapa cu inspiratie. Si cum efectul e temporar, m-am gandit sa share-uiesc cu voi ideile imprastiate prin nervuri, pana nu e prea traziu.
Baietii de la Vama(Veche, Noua, sau roz, cum or vrea ei) spun asa:”Fericirea nu se cumpara in rate”. Bine, nenea Tudor spune asa. Si cu ocazia asta tin sa mentionez ca pe nenea asta l-au tinut margaretele sa zica in concertul recent anumite chestii. Bravo, bre! Dar cred ca mesajul ce dorea a fi transmis nu prea a mai ajuns la public, intrucat a fost coplesit de felul in care a fost transmis. Pentru cine nu a luat parte la concert, citez:” Poate ca fata aia nu vrea sa-l… pe bosorogul ala plin de bani”. ( Inca raman la ideea ca pe blogul asta nu ar trebui sa se foloseasca anumite cuvinte, ca de,putem transmite ceva si fara sa folosim cuvinte vulgare).
Revin la fericire. “Fercirea nu se cumpara in rate”. Da cum se cumpara? Cu mastercard, cash, cu girant, cum? Nu cred ca voi fi capabila vreodata sa inteleg intreaga filosofie din spatele acestor cuvinte. Ca nu le-au pus acolo ca sa le iasa lor melodia.Nici macar nu au rima, deci trebuie sa fie ceva. Sau pur si simplu sunt puse de umplutura, si mai ales ca suna destul de bine.
Bun.Ideea e ca baietii, sau textierul, au gasit o modalitate de a cumpara fericirea,iar din vasta lor cunostiinta despre imbutelierea fericirii noi nu primim decat o particica infima. Avem un exemplu de “asa nu”. Dar “asa da”-ul e si el pe drum?
Bine ar fi sa stea la locul lui si sa nu se grabeasca. Eu chiar nu vreau sa stiu cum pot cumpara fericirea. Daca am sti si asta, atunci am fi doar o mana de oase, amestecata bine cu o supradoza de plctiseala. Si asa nu vreau sa ajung. Imaginea unei papadii plictisite nu ofera tocmai o delectare vizuala.
Deci, fericirea nu se cumpara in rate, nici cu cash, nici cu card, nici pe tichet, nici pe cartela, nici la negru, nici din piata, nici din supermarket, nici cu lire( da, dom’le, iar), nici online,nici , nici, nici… Fericirea nu se cumpara! Asa ca banii pusi bine la ciorap va pot folosi in alte scopuri.


Mda, incepe scoala si incep si neuronii fug de mine ca tantarii de raid.
A nu se intelege ca am ceva cu Vama.Ei chiar ii ador pe baietii astia.
Finite incanatem!

14 comentarii:

Anonim spunea...

E prea vag conceptul exprimat prin propozitia asta:"Fericirea nu se cumpara in rate." E loc de multa filozofie aici.Poate asta au si vrut.Sa ne dea food for thought:))
Sau nu stiu...Ideea e ca melodia are un mesaj superb si e geniala:x
Like your post:)

Papadia Constipata spunea...

Blu,
Toate melodiile lor is geniale. Pana si "Curvelor, cu drag!", care sa recunoastem, cam duce lipsa de un mesaj asa mai relevant, sa-i spun:D.
Te rog, fara idioms, fara frazale, ii ultima zi de vacanta, rozu' ei:D
Si bun, daca asta au vrut, au reusit, da eu tot nu ma las pana nu-mi explica Chrila cum sta treaba. Sau il pun sa-i explice Johannei, ca eu inteleg mai bine de al ea=))

Anonim spunea...

OK OK da' "Am sa ma intorc barbat" o stii?

Anonim spunea...

O daaaa sa-mi explice mie . Nu ma supar =))

Papadia Constipata spunea...

Fetelor,
Sa intelg ca dupa ce o sa-i explice, o "sa se intoarca barbat"?=))=))=))


"nu ma pot abtine, nu ma pot abtine..."=))=))

Anonim spunea...

ooohhh =))=)) atat pot sa spun :))

Anonim spunea...

vai mie=))))
eu nu ziceam deTudor ca o sa se intoarca barbat dupa ce vorbeste cu Johanna=)))
eu te intrebam de melodie=))))
sa asculti ,te rog, "hora cosmica" de la zdob si zdub.
am impresia ca pe udneva striga "valerico":D

Papadia Constipata spunea...

Lappi,
Sa va fie de bine, mamica!

Blu,
Valeu mama!(si citeste aducandu-ti aminte cum a spus Cele bancu ala cu Bula=)))
Ei si cu tine acum, fiecare intelege ce poate...Am fost decorata ca "experta in altceva-uri", asa ca e de intles=))
Si foarte bine ca striga! Da daca o invoca ne suparam! Ca eu incepui sa prind drag de valerica:D

Anonim spunea...

stii ceva?si eu:D

Papadia Constipata spunea...

Blu,
Pana si jituta(nu cateaua=))) a prins drag de ea. E simpatica foc, mai!
Traiti, 'tanti' Valerica:D!

miru be spunea...

nici n-a început şcoala şi voi-hop!repede-valerica.
lăssând-o la o parte,introducerea în economie sună promiţător...

Papadia Constipata spunea...

No Miru,
Corect!D poate nu ai aflat ca Valerica si-a tras an apprentice>:)
Deci iti dai si tu singurica seama de faptul ca unele clase sunt in extaz. Spre suprinderea mea, E-u' o vrea pe Valerica. Si bine face, ca tare mi-i simpatica:D

miru be spunea...

ceee măăă?deci nu o mai avem pe vali??ce naşpa,s-a duc rozului(să te citez) şi materie şi tot.îţi dai seama că fără ea carte-ioc! şi mie mi-era simpatică.şi încă mai e,doar n-a murit.
ai mei n-or s-o vrea sigur...da' mergem şi noi pe muteşte,poate nu se prind;))

aşa,ce vroiam să zic,sau poate am zis asta ,da' mai zic o dată:dacă ecomomia ne învaţă cum să facem rost de fericire şi cum să o economisim,atunci e tare rulătoare!că dacă aflăm şi noi secretul fericirii,poate rezolvăm şi exerciţiile lui costiclă,că vorba lui:'fericirea a făcut să se rezolve exerciţiul!'

Papadia Constipata spunea...

Miru,
Nu stiu, mama. Cica tanti Valerica a ramas cu clasele pe care le-a vrut:D So.....


Mda,
Eu zic sa vorbiti cu baietii, ca va trebui sa mai trageti de fericire un semestru si ceva:P